تاریخ انتشار: جمعه 1402/04/23 - 10:39
کد خبر: 475914

آموزش عالی در هفته‌ای که گذشت؛

سهم ۲ درصدی دانشمندان ایران از معتبرترین مخزن علمی دنیا/ جدیدترین رشته های مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه ها / صدور کد صحت برای مدارک دانش‌آموختگی

سهم ۲ درصدی دانشمندان ایران از معتبرترین مخزن علمی دنیا/ جدیدترین رشته های مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه ها / صدور کد صحت برای مدارک دانش‌آموختگی

درحالی که دانشگاه‌های کشوردر حال سپری کردن ایام تابستان هستند، زمان اعلام نتایج آزمون کارشناسی‌ارشد علوم پزشکی، دانشجویان مشکوک به تقلب، صدور کد صحت برای مدارک دانش‌آموختگی، سبب شد تا در هفته‌ای که گذشت شاهد اخبار مهم و تاثیرگذاری در این زمینه‌ها باشیم که ادامه مشروحی از مهمترین آنها را می‌خوانید:

به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ درحالی که دانشگاه‌های کشوردر حال سپری کردن ایام تابستان هستند، زمان اعلام نتایج آزمون کارشناسی‌ارشد علوم پزشکی، دانشجویان مشکوک به تقلب، صدور کد صحت برای مدارک دانش‌آموختگی، سبب شد تا در هفته‌ای که گذشت شاهد اخبار مهم و تاثیرگذاری در این زمینه‌ها باشیم که ادامه مشروحی از مهمترین آنها را می‌خوانید:

دانشگاه شریف به اتباع خارجی آموزش کارآفرینی می دهد

دفتر آژانس سازمان ملل در امور مهاجرت در ایران و دانشگاه صنعتی شریف برای اجرای طرحی جهت ارائه‌ی آموزش‌های مرتبط با کارآفرینی، کسب و کار و مهارت‌های نرم به جامعه‌ی مهاجران ساکن در ایران به توافق رسیدند. (جزئیات بیشتر) 

سهم ۲ درصدی دانشمندان ایران از معتبرترین مخزن علمی دنیا

علی‌اکبر صبوری استاد ممتاز دانشگاه تهران در واکنش به برخی دیدگاه‌هایی که ناظر بر نفی موسسات نمایه‌سازی مجلات علمی است، گفت: نمایه شدن یعنی در معرض عموم قرار گرفتن؛ مفهوم نمایه‌سازی چیزی جز این نیست. موسساتی با استاندارد‌های خاصی در دنیا شکل گرفته است که بهترین مجلات را با معیار‌های خیلی خوب انتخاب می‌کنند. این همه مجله در دنیا وجود دارد، الزاماً اینطور نیست که همه آن‌ها معتبر باشند. موسساتی هستند که بهترین مجلات را انتخاب و مقالات را نمایه‌سازی می‌کنند و در معرض عموم قرار می‌دهند تا دیگران بخوانند. این نمایه‌سازی و در معرض دید عموم قرار دادن، چیز بدی نیست. (جزئیات بیشتر)

سهم ۲ درصدی دانشمندان ایران از معتبرترین مخزن علمی دنیا

کلاس آموزشی در فضای مجازی با اعمال قوانین برگزار می‌شوند

 رضا مراد صحرایی گفت: در ۱۲ مرداد آزمون استخدامی گروهی دبیران برای جذب حدود ۲۲ هزار نفر برگزار خواهد شد.وی افزود: دریافت وجه از اولیای دانش آموزان در مدارس دولتی خلاف قانون بوده و راهکار پیگیری آن مشخص شده است. هر فردی این موضوع را گزارش دهد، تیم نظارتی ورود کرده و این موضوع را پیگیری خواهند کرد. بنده فکر می‌کنم باید به وجهه مثبت هم توجه شود. (جزئیات بیشتر)

آمادگی جهاد دانشگاهی برای ایجاد رصدخانه جذب و پایش نخبگان

به نقل از جهاد دانشگاهی، کاوه لطفی‌کیا سرپرست اداره کل دفتر بودجه، تشکیلات و روش‌های معاونت پشتیبانی و مدیریت منابع جهاددانشگاهی با اشاره به آخرین وضعیت جذب نیروی انسانی در این نهاد گفت: در ماده ۲۹ برنامه ششم توسعه کشور جهاددانشگاهی به‌عنوان یک‌نهاد عمومی غیردولتی مشمول این ماده شده است و هر محدودیتی که برای جذب نیرو در سازمان‌های دولتی وجود دارد برای این نهاد نیز اعمال می‌شود. (جزئیات بیشتر)

شرایط پذیرش و تحصیل حشد الشعبی‌ها در ایران اعلام شد

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره تحصیل دانشجویان حشدالشعبی در دانشگاه تهران اظهار کرد: قطعا استانداردهای ما در پذیرش این دانشجویان رعایت خواهد شد. بحث ورود به دانشگاه برنامه خاص خود را دارد و بحث خروج و رعایت استانداردهای آموزشی برای فارغ التحصیلی هم شرایط خاص خود را دارد. (جزئیات بیشتر)

زمان اعلام نتایج آزمون کارشناسی‌ارشد علوم پزشکی به تعویق افتاد

 مرکز سنجش آموزش پزشکی در اطلاعیه‌ای، از تعویق نتایج آزمون کارشناسی‌ارشد رشته‌های علوم‌پزشکی خبر داد و اعلام کرد که نتایج اولیه این آزمون اوایل هفته آینده اعلام می‌شود. تعویق زمان اعلام نتایج این آزمون در حالی است که پیش از این دکتر محمدمهدی نوروز شمس در گفت‌وگویی با خبرگزاری دانشجویان ایران در خصوص زمان اعلام نتایج این آزمون گفته بود که نتایج اولیه آزمون کارشناسی‌ارشد علوم‌پزشکی تا انتهای هفته جاری اعلام می‌شود. (جزئیات بیشتر)

 زمان اعلام نتایج آزمون کارشناسی‌ارشد علوم پزشکی به تعویق افتاد

دانشجویان مشکوک به تقلب با استفساریه مجلس به تحصیل خود ادامه دادند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری توضیحاتی را درباره خبری مبنی بر شائبه تخلف هزار دانشجو در آزمون ورودی دانشگاه ها ارائه کرد. (جزئیات بیشتر)

جدیدترین رشته های مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه ها را بشناسید

 آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ در تمامی رشته‌های امتحانی در روز جمعه ۴ اسفند ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد. ثبت نام برای آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ از ۲۳ مهرماه ۱۴۰۲ آغاز می‌شود و فرصت ثبت نام تا ۲۹ مهرماه ادامه دارد. (جزئیات بیشتر)

اعلام جزئیات ثبت‌نام و انتخاب رشته آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید

متقاضیان پذیرش در دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی-غیرانتفاعی در سال ۱۴۰۲ توجه داشته باشند که سامانه ثبت‌نام و انتخاب رشته از روز یکشنبه ۱۸تیرماه ۱۴۰۲ فعال شده و ثبت‌نام و انتخاب رشته تا روز یکشنبه ۲۵تیرماه ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت. (جزئیات بیشتر)

اعلام جزئیات ثبت‌نام و انتخاب رشته آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید

صدور کد صحت برای مدارک دانش‌آموختگی دانشگاه تهران

محمد میره‌ای مدیرکل خدمات آموزشی دانشگاه تهران با بیان اینکه در حال حاضر هیچ‌گونه مدرک دانش‌آموختگی در دانشگاه تهران بدون کد صحت صادر نمی‌شود، گفت: علیرغم اینکه تا سال گذشته صرفاً دانشنامه‌های دانشجویان ایرانی دانشگاه تهران دارای کد صحت بودند، با تلاش‌های صورت گرفته در حوزه معاونت آموزشی دانشگاه تهران، دانشنامه‌های دانش‌آموختگان غیرایرانی و گواهی موقت دانش‌آموختگان ایرانی نیز صاحب کد صحت شدند. (جزئیات بیشتر)

گزارش از محمد جهاد

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجمع دانشجویان دانشگاههای تبریز در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی
بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
خیزش دانشجویان بحران سیاست خارجی آمریکا را فاش کرد
اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
نظر استاندار تهران برای تقسیم استان تهران؛ باید تأمل کرد
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
قهرمانی سیزدهم فوتسال ایران در آسیا
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top